-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48906 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

بعضي خانمها، براي اين كه فرزند پسري نصيب آنها گردد، در دوران حاملگي، آيهاي ميخوانند، ولي بعضي ميگويند فرزندي كه خداوند به اين وسيله به انسان عطا فرمايد، به استناد برخي آيات قرآن، آيندة خوبي نخواهد داشت، آيا اين مطلب درست است؟

نخست زيبنده است در مورد اين كه خواندن چه آية يا سورهاي سبب ميشود كه شخصي فرزند پسر نصيب او شود، اشارهاي داشته باشيم، در روايات نقل شده از ائمه اطهار: در اين مورد، دستورهايي رسيده، از جمله: امام صادق7 ميفرمايد: اگر كسي مايل باشد، خداوند فرزند پسر به او عطا فرمايد، هنگامي كه حمل، چهار ماه شد، زن رو به روي قبله بايستد و مرد، آية الكرسي را قرائت كرده به درگاه الهي، عرض نمايد: اللهم انّي قد سمّيته محمداً خداوند آن حمل را پسر قرار خواهد داد.(وسائل الشيعه، شيخ حر عاملي، ج 1، ص 112.)

امّا در مورد اين كه نوشتهايد، بعضي ميگويند: فرزندي كه با خواندن آيات قرآن، نصيب انسان شود، آينده خوبي نخواهد داشت، اين سخن بيهوده و نادرستي است كه به هيچ عنوان، مستند شرعي ندارد; سعادت و شقاوت، آينده خوب يا بد، در مورد فرزندي كه به دنيا ميآيد، عوامل فراواني دارد كه به بعضي اشاره ميشود: الف ـ غذا: اگر پدر و مادر در تغذيه خود مراقبت كنند و هرگز از غذاي حرام و شبههناك استفاده ننمايند و در دوران شيرخوارگي و پس از آن هم مراقبت شديد نسبت به تغذيه سالم فرزندشان داشته باشند، رعايت اين امر، تأثير فراواني در سعادت و خوشبختي فرزند خواهد داشت; يكي از عواملي كه شخصيّتهاي بزرگ را از نظر علم وعمل، به درجات و مقامات عالي رسانده، مراقبت والدين آنها، در استفاده از غذاي حلال و پاك بوده است، چنان چه اگر تغذيه والدين از مال حرام باشد، بديهي است نطفهاي كه از آنمنعقد ميشود و مادري كه از غذاي حرام استفاده كرده، به كودك شير ميدهد، چنين فرزندي، آينده درخشان و سعادتمندي نخواهد داشت. ب ـ تربيت صحيح: اگر والدين و معلّم و مربّي، كودك را مطابق دستور اسلام تربيت نموده، همة دستورهاي تربيتي در دوران مختلف زندگي كودك را رعايت كنند، بديهي است چنين فرزندي، آينده خوب و درخشاني در انتظار او است.

ج ـ محيط سالم: گاهي تغذية والدين و كودك، سالم و مفيد بوده و تعليم و تربيت او هم به خوبي انجام شده است، ولي محيط كودك فاسد و آلوده بوده; چه بسا نوجوان يا جوان، به وسيلة معاشرت با دوستان فاسد، به فساد كشيده شده آينده او تيره گشته است.

در پايان توجه به اين نكته لازم است كه قانون عليّت در جهان طبيعت، به خوبي حاكم است وعواملي كه در سعادت و شقاوت فرد مؤثرند; بر اساس همين قانون عليّت است، ولي هيچ گونه ربطي از نظر اين قانون، بين خواندن آيه و شقي شدن يك فرد و رسيدن به آينده بد وجود ندارد، بلكه در اين جا بايد امر به عكس باشد; پدر و مادري كه از ابتدا فرزندشان را با تلاوت آيات قرآن از خدا طلب كردهاند، بايد آن دعا و تلاوت قرآن در سعادت و خوشبختي او تأثير داشته باشد، نه در شقاوت و بدبختياش.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.